lördag 24 december 2011

7 deadly zins

Producerad av Michael-David Vineyards 2009. Det första som dyker upp är en stor och redig näve färskt virke, initialt är virket helt utan rostning men blir successivt mer och mer bränt allteftersom tiden går. Efter 30-45 minuter når vi punctum maximum. Det andra som slår mig är en sotarrökt skinka och andra charkuterier. Päron/Xanté och calvados trängs i en eldig doft (15% enligt flaskan). Plommon och bär av det mörkare slaget dyker upp med tiden. I munnen är det fint alldeles i början, framemot mitt accelererar tanninerna och elden upp på ett konstigt sätt och dominerar syran totalt, något jag ej riktigt vill ha i mitt Zinfandelvin. Mycket rostat i smak, ek och spritbeska stannar kvar i en godkänd längd. Funkar/korrekt till en oxfilé med chimichurri och vitlöksbröd, dock antagligen ej fler köp för mig. 0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar